10.05.2015 г.

Изписана...


Не исках да подсмърчам днес...
Душата ми не спазва дисциплина.
Скръбта е буква, не стремеж.
Със туш ще нарисуваш - вик,
но аз ще го издраскам с ножа,
върху листа ми - изпоцапан под
ще капят ланските копнежи.
Останалото е метеж, подпалваш
бесиш и камбана бие.
Скръбта в нощите ни води ад,
а в дните чупи стъклария
оная дето неизмита си седи
от вчерашната ни добра вечеря,
и неизгладена по закачалките виси
в синя риза, в рокля от дантела.
Не ти ли догорча кажи
осакатях от думи, ослепях от рими.
Каква била съм по преди...
Сега наричаш ме: Незаменима.
Хартията ми мокра не гори,
тя не е кожа да се татуира.
Разплакваш ме, добре - боли
от скръб, ала не се  умира.


Dnes jsem nechtěla smrkat...
Moje duše nedodržuje kázeň.
Smutek je písmeno, ne přání.
Inkoustem nakreslím - výkřik,
ale poškrábu ho nožem,
na mém listu - odřená podlaha
budou kapat mé loňské touhy.
Zbytek je zametení, pálíš vše, lámeš mé kosti. 
Zuříš a zvoní v kapli zvon.
Smutek v našich nocích vede do pekla,
a rozbíjí porcelán ve dnech 
kterí leží neumytý  
z naší včerejší dobré večeře, 
visí nevyžehlená na ramínkách.
v modré košili, v krajkových šatech.
Nejsí zahořklý?
Ochromená slovy, oslepená rýmy.
jaka jsem byla předtím...
Teď mi říkáš:
Nenahraditelná. 
Můj mokrý papír nehoří, 
není to žádná kůže na tetování.
Rozbrečíš mě, no a - bolí to.
Na smutkek se neumíra. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар

...

 Kde vítr vane  kapraď sklání listí v stínu.  V temnotě den se noří  jak jiskra neutekla od osudu když noc se blíží, všechno pohasíná.  Jen ...