9.12.2013 г.

Не оставам - Nezůstávám

Carl Schweninger (1854-1903) - The Morning Star and the Moon
Carl Schweninger (1854-1903) The Morning Star and the Moon


Кажи ми как да спра експрес
когато през земята ми минават
две релси, гара със адрес
където трябва да остана
поне за цял живот.

Кажи ми как да спра експрес
когато просто се задава,
а аз очаквам без протест
косите с вятъра да замотава
там в някой чужд живот.

Кажи ми как да спра сега,
експресът връхлетял срещу ми.
Съдбата не е никакъв претекст
а влаковете не обичат думи.
те гонят падащи звезди.

Душа тук време не остана да се чудиш
или се качваш, днес, сега
или е ясно...

...че го губиш.

Експрес се спира с две ръце
стоиш направо срещу светлината.
Душа, събрали си багажа?
От днес живееш на луната.
..............................................

След светлините сблъска е кратък, 
и стига само за въздишка отлетяла... 
тъй закопняла, разпиляна в тласък, 
душата нивга не остава цяла... 

....нито остава в него.



Nezůstávám


Řekni mi, jak zastavit expres
když na zemí mám 
koleje dvě a stanice s adresou
a musím tam zůstat 
tak minimálně celý život.

Řekni mi, jak zastavit expres
když už je rozjetý
bez protestu já si přejí 
aby mi s větrem vlasy smotal
tam v nějaký jiný život. 

Řekni mi, jak teď se zastavím,
když expres na mě vletěl.
Osud-omluva žádná není 
a vlaky slova nehledají 
oni chtěj hvězdy když padají.

Tak Duše zde čas už nemáš aby si stála
buď půjdeš dnes a půjdeš  teď 
nebo snad jasné víš  ...

... že jeho ztratíš .

Express s dvou rukách zastavíš 
když  přímo proti světlo stojíš.
Так Duše má, 
už máš hotová zavazadla svá ?
Protože na Měsíci žiješ ode dneška.

...........................................................

Poté, co se rozsvítí, je krátký sráz 
jak povzdech šel nahoru
jak touha, v třesku zlomená
duše nemůže už  býti celá...
...ani nadále byli spolu.






Няма коментари:

Публикуване на коментар

...

 Kde vítr vane  kapraď sklání listí v stínu.  V temnotě den se noří  jak jiskra neutekla od osudu když noc se blíží, všechno pohasíná.  Jen ...